autonom.ro
Rent a car - Autonom-
Autonom.ro

Planificarea si organizarea nuntii perfecte

Cei care si-au organizat propria nunta stiu ca nu e deloc o misiune usoara. De la alegerea datei si a restaurantului si cautarea rochiei si accesoriilor, pana la decoratiuni, aranjamente, muzica, servicii foto-video, tort si cate alte detalii, planificarea si organizarea unei nunti poate fi, adesea, un maraton al nervilor. Iata de ce multi apeleaza la o persoana suficient de detasata ca sa-i poata consilia obiectiv pe miri si sa-i ajute de-a lungul intregului proces, in orice privinta: un wedding planner. Ce presupune organizarea unei nunti si ce beneficii ofera colaborarea cu un wedding planner ne explica Andrada Sas alias The Wedding Styler.

Ce te-a determinat să lansezi The Wedding Styler?

Mi-a plăcut teribil să-mi organizez propria nuntă și, în urma unui studiu nu foarte amănunțit, am descoperit că pe piață nu e chiar așa o mare abundență de servicii independente de planificare, deși așa ar putea părea la prima vedere. Așa că mi-am legat centura de bungee și am sărit în gol. Ce am găsit aici e o altă poveste, una pe care o să pot să o spun abia peste un an sau doi.

Ce presupune organizarea unei nunți și care sunt principalele beneficii ale colaborării cu un wedding planner?

Sună a clișeu, dar primul lucru care ar trebui să fie stabilit încă de la început este bugetul disponibil pentru organizarea unui asemenea eveniment. Nunțile pot fi evenimente foarte costisitoare (dar nu e obligatoriu) și tocmai de aceea problema n-ar trebui să se pună invers – adică mai întâi alcătuirea listei cu lucrurile necesare urmată apoi de goana după bani. Eu cred că o nuntă frumoasă poate fi organizată în absolut orice buget (sigur că e mult mai ușor să atingi obiectivele cu un buget generos și că trebuie să fii realist în legătură cu așteptările, dar asta este altă discuție).

Lăsând la o parte aspectul bugetului, eu cred că o nuntă reușită este aceea care îi reprezintă pe cei doi. Sună, din nou, a clișeu, însă acest lucru e greu de făcut într-un univers în care personalizarea se rezumă, de cele mai multe ori, la alegerea unor culori și a unor materiale pentru fețele de masă. Toată tărășenia ar trebui gândită din start ca eveniment ce trebuie să vorbească despre cei doi oameni, cu personalitatea și trăsăturile lor, și nu ca o NUNTĂ care trebuie doar colorată respectând conturul. La organizarea oricărui eveniment ar trebui plecat de la zero, fără prejudecăți și reguli stricte.

Ce te inspiră când creezi conceptul pentru o nuntă?

Nu există rețete pentru inspirație. Conceptul unei nunți poate fi orice, de la un concept în accepțiune publică (așa-zisa „tematică”) și până la noțiuni abstracte de genul ,,simplu”, ,,delicat”, ,,amuzant”. Uneori, mirii știu foarte bine ce vor și vin cu conceptul în buzunar, după care îl dezvoltăm împreună. Alteori vin cu el, dar se răzgândesc și facem cu totul altceva. Fiecare om e diferit (uite că am dat-o din clișee în truism) și în asta e toată frumusețea.

Care a fost conceptul care a stat la baza nunții tale?

După îndelungi răsuciri de pe o parte pe alta, am ales conceptul ,,O nuntă ca-n filme”. Mi s-a părut reprezentativ, expresiv și, mai ales, ușor de exploatat. S-a simțit, cred, în criteriile acestea backgroundul meu ,,publicitar”, nevoia de a avea o umbrelă sub care se poate dezvolta un eveniment complex (în mod ironic, chiar am avut la nuntă umbrele atârnate din tavan pe post de decor al ringului de dans).

Cu cât timp în avans este de preferat să se înceapă organizarea unei nunți?

Este de preferat să pui pilonii de bază (unde, când) cam cu un an înainte, din simplul motiv că ai la dispoziție luxul de a alege ce vrei. Construcția se face apoi, relaxat, cu câteva momente-cheie când trebuie să ,,dai mai tare la pedale”, dar nimic de speriat. Altfel, una dintre personalitățile mele, cea kamikaze, îmi spune că o nuntă ar putea fi organizată și în doar o lună.

Cum faci să obții „the big picture” în evenimentele pe care le organizezi fără a pierde atenția la detalii?

Pentru mine este foarte simplu. The big picture, în orice eveniment pe care îl organizez, este faptul că doi oameni fac o declarație publică de fidelitate și dragoste. Acesta este lucrul care trebuie să iasă în evidență. Restul sunt detalii.

Ce gen de nunți îți place cel mai mult să organizezi și cum ai descrie colaborarea perfectă cu mirii?

Sigur că mintea mea preferă nunțile tematice, unde poți inventa continuu giumbușlucuri potrivite și unde e foarte mult loc de joacă (și, în mod ideal, și un buget pe măsură). Cât despre relația cu mirii, totul stă în doza de încredere pe care o au în mine și înțelegerea faptului că tot ce fac este în interesul lor, că nu încerc să le vând nimic altceva decât timpul meu și implicarea mea. Nu facem nimic din ceea ce ei nu vor să facem. Ne vedem cât de des este nevoie, discutăm cât de des vor ei. Pot face totul singură sau pot rămâne în umbră, în rol de asistent. Regula este că nu e nicio regulă.

Lucrezi în special cu anumiți fotografi, videografi, restaurante sau DJ? Cum alegi furnizorii?

Nu am colaboratori preferențiali, deși pot face anumite recomandări și dacă mă trezești din somn la 4 dimineața. Furnizorii semnează contracte direct cu mirii, nu prin intermediul meu, astfel că nu am un interes material în a lucra cu unii sau cu alții. Sper ca pe viitor să pot să le obtin discounturi bune clienților mei datorită relației bine legate cu anumiți furnizori. În același timp, mă tem de acest tip de relație pentru că ea poate duce, la un moment-dat, la interesul meu în a-i promova preferențial pe unii sau pe alții și la plafonare (cele mai îngrozitoare frici ale mele). Or, eu vreau să rămân deschisă la nou, să am mereu idei proaspete și nu să fug după discounturi. Sunt o visătoare, ce să mai!

Felul în care aleg să fac recomandările de care spuneam mai sus este bazat pe calitatea muncii celor pe care ii recomand, experiența altor colaborări și – foarte important – felul în care relaționez cu persoanele respective. Iar dacă mirii au deja o listă cu furnizori preferați, care nu poate fi atinsă, voi colabora cu respectivii furnizori fără niciun fel de problemă.

Le organizezi mirilor și luna de miere?

Dacă vor asta, sigur că da.

Cât costă serviciile unui wedding planner? Ce buget trebuie să-și aloce mirii în acest scop?

Este foarte greu să dau un răspuns la întrebarea asta, din simplul motiv că serviciile unui wedding planner pot varia, gradul de implicare în fiecare proiect diferă în funcție de dorințele și nevoile clienților. Există servicii de coordonare a zilei nunții (când wedding plannerul intră în scenă spre final și preia coordonarea evenimentului cu puțin timp înainte ca el să se întâmple) sau de nuntă ,,full service”. Poate fi vorba și doar de oferirea unor ore de consultanță. Piața de wedding planning independent este încă în formare și încă se confundă cu piața agențiilor organizatoare de nunți, așa că nu aș vrea să dau niște date care s-ar putea dovedi ulterior false. În cazul meu, o ofertă nu poate fi stabilită înaintea unei discuții foarte detaliate cu potențialii clienți, în care se stabilesc așteptările lor legate de implicarea mea în proiectul lor.

Înțeleg, totuși, de ce e important ca cineva să știe din start despre ce sume vorbim – la vremea potrivită m-au traumatizat lipsa de transparență și dificultatea de a ajunge la un preț concret într-o etapă ,,timpurie” a discuțiilor – așa că pot să îți spun că prețul serviciilor The Wedding Styler pot pleca de la 100 de euro și pot ajunge până la 1000, în funcție de dimensiunea și tipul serviciilor contractate.

Care este trendul în organizarea nunților în România?

Am constatat în ultima vreme o îmbunătățire ușoară a situației, însă mai e mult până departe. Trendul este, din păcate, în continuare acela de a achiziționa nunți „la cheie”, în iluzia că obții un produs deosebit și în contextul în care puțini se ,,încumetă” să scoată capul din cutie. Din punctul meu de vedere, cei care sunt în momentul acesta în zona în care trebuie sunt fotografii de nuntă – deși devine din ce în ce mai greu să faci diferența dintre cei cu adevărat talentați și implicați și impostori, din cauza accesului la tehnologie (la ,,scule”) și al prelucrării imaginilor. Însă dacă ai un ochi puțin antrenat, vezi imediat diferențele. Un alt domeniu care se dezvoltă din ce în ce mai frumos este cel al designului floral și de eveniment. Εxistă în momentul acesta pe piață câteva nume de designeri foarte talentați; dacă v-aș arăta câteva imagini, ați rămâne prinși cu orele printre creațiile lor.

Problema rămâne perioada mare de timp în care publicul a fost ,,educat” să vrea un anumit tip de servicii, cele ,,la grămadă”, ,,nunta la cutie” – deschizi un capac și de acolo sar multe fundițe satinate și huse alunecoase, o dizeoză, câteva baloane și flori, trei obiceiuri și aia e nunta – motiv pentru care oamenii nu înțeleg că e ok să își dorească altceva, fiindu-le în același timp și puțin frică de judecata celor din jur („Dacă vecina de la bloc, colega de serviciu și cele șapte verișoare au făcut așa, ce vor spune despre mine dacă fac altfel?”).

Revenind la întrebare, dacă ea se referea la trenduri cromatice sau stilistice, nu pot oferi un răspuns pentru că nu cred în genul ăsta de trenduri atunci când vine vorba de organizarea unui eveniment personal. Culorile alese pentru decor, rochia pe care alegi să o porți, muzica pe care o asculți sau oamenii cu care vrei să stai la masă ar trebui să fie accesorii, preferințe personale și nu bife de pe o listă de tendințe.

Ce le recomanzi mirilor care se încumetă să-și organizeze singuri totul?

Munți de răbdare, mult tutun (dacă sunt fumători), somn odihnitor, tăria de a judeca fiecare informație de zece ori, încredere în furnizorii pe care și-i aleg, din momentul în care au ales. Să nu se îndoiască niciodată de ei și de alegerile pe care le fac. Și în niciun caz să nu-și propună să mulțumească pe toată lumea, asta este o utopie.

Cum pot afla mai multe informații cititoarele TheMall.ro despre serviciile The Wedding Styler și să te contacteze pentru organizarea unei nunți?
Scriu regulat pe http://bucharestweddingplanner.ro , acolo aflându-se și cele mai multe detalii despre serviciile pe care le ofer. În plus, adresa mea de mail, unde mi se poate scrie oricând (nu glumesc) este andrada@bucharestweddingplanner.ro

Slabit
Machiajul.ro
advertisment
advertisment