autonom.ro
Rent a car - Autonom-
Autonom.ro

Nunți sărite de pe fix, cu Hoha Wedding Planners

Cum numai mâine nu-i poimâine, iar pregătirile pentru sezonul de nunți sunt în toi, le-am luat la întrebări pe șefele de la Hoha Wedding Planners, o agenție cu proiecte foarte originale, care te poate ajuta să „te simți ca un invitat” la propriul eveniment, ocupându-se „de tot ce înseamnă organizare”. Cum reușesc? Cu multă creativitate, realizând concepte de nunți unicat, atenție la detalii, discounturi speciale oferite de furnizori și un raport corect calitate-preț. În plus, se vede din plin că iubesc ceea ce fac. Dovada, în rândurile de mai jos.

Când și cum a apărut Hoha Wedding Planners? Cum ați decis să lansați această afacere?
Am lansat proiectul “HOHA” în 2013, dar primul sezon de nunți l-am avut în 2014.
Business-ul a început dintr-o joacă. Toți patru (Alina, Oana, Răzvan și Augustin) lucram împreună pentru diverși clienți. La un moment dat, clienții noștri au avut de organizat o petrecere, o nuntă sau un botez și au apelat la noi să îi ajutăm. După primele patru “evenimente HOHA” (încă nu exista acest concept), ne-am dat seama că ne place foarte mult să facem asta și că provocările creative sunt demne de asumat și depășit. Experiența noastră de peste 10 ani include următoarele domenii: Alina (PR clasic și digital, Marketing și presă), Răzvan (creație), Oana (design) și Augustin (presă și logistică). Deci, niște domenii care se întrepătrund și ne transformă într-o agenție.
Chiar acesta e avantajul nostru: gândim nunțile sau evenimentele corporate ca o agenție de publicitate. Clienții noștri completează un brief de creație în urma căruia noi venim cu două propuneri creative, două concepte de evenimente care să îi reprezinte. Aleg unul dintre ele și noi ne ocupăm mai departe de implementare.
Avem și o secțiune pe site despre lucrurile pe care NU le facem, tocmai pentru că funcționăm diferit de alți wedding planneri de pe piață 🙂
Între timp, ne-am data seama că am dezvoltat pasiuni colaterale: mie îmi place foarte mult să realizez candy baruri tematice de la zero, nimeni nu se atinge de ele până nu termin 🙂 Oana a învățat foarte multe despre flori, de ar putea să-și deschidă o florărie, iar Augustin e specializat pe proiecte DIY și este extrem de creativ.

Ce presupune organizarea unei nunți și care sunt principalele beneficii ale colaborării cu un wedding planner?
Organizarea unei nunți începe, evident, cu alegerea datei, care trebuie să fie în concordanță cu mai mulți factori: vremea (temperaturi prea ridicate, luni cu potențial de ploaie, care poate strica ceremoniile outdoor etc.), posibilitatea invitaților de a participa (în cazul în care vorbim de o nuntă mixtă româno-străină), o dată cu o semnificație specială pentru miri (aniversarea zilei în care s-au cunoscut, de exemplu). Trecem apoi la stabilirea locului unde va avea loc evenimentul, care, din punctul nostru de vedere, e crucial. Mulți miri aleg locul, apoi se gândesc la tematica nunții și, nu de puține ori își dau seama că cromatica sălii nu se potrivește cu ce își doresc și de aici încolo încep compromisurile.
Ideal ar fi ca mirii să își aleagă o dată, apoi să vină la noi pentru a găsi un loc special, care să corespundă din toate punctele de vedere enumerate mai sus, apoi să fie pliat pe personalitățile lor și, bineînțeles, pe conceptul de nuntă pe care îl creăm special pentru ei.
Avantajul de a lucra cu un wedding planner e, în primul rând, faptul că te simți ca un invitat la propriul eveniment, noi ocupându-ne de tot ce înseamnă organizare. În ceea ce ne privește, aș vrea să punctez câteva: creativitate, nunți unicat, atenție la detalii, discounturi speciale oferite de furnizori și un raport calitate-preț corect. În plus, iubim ceea ce facem și cred că asta se vede foarte bine în munca noastră.

Ce calități trebuie să aibă un organizator de nunți?

Din punctul meu de vedere, e important să fie doi wedding planneri în aceeași companie, două firi care se completează, cum sunt eu cu Oana. Eu sunt THE DOER, ea e THE CREATIVE. Fiecare are abilități speciale: eu mă ocup de furnizori, program, logistică – partea mai pragmatică a evenimentului, dacă vrei – iar Oana se ocupă de designul tuturor materialelor necesare nuntii – invitații, place cards, meniuri, flori, décor – partea artistică a nunții. Lucrăm împreună de peste 10 ani și ne completăm minunat. Avem două viziuni diferite care împreună produc… cele mai HOHA nunți  În plus, mai facem și toate chestiile astea: Ce face un wedding planner.

Cum arată o zi din viața unui organizator de nunți?
Agitată în afara sezonului de nunți și foarte agitată în plin sezon 🙂
Telefoane, mailuri, programări de întâlniri, probe de decor, degustări, deseori mâncat prin parcări sau în mașină. E un multitasking pe care doar dacă ai experiență îl poți gestiona și spun asta cu toată maturitatea. În fiecare luni dimineața avem o ședință în care ne programăm săptămâna și, de obicei, lunea viitoare observăm că am făcut de trei ori mai multe lucruri. Mai apar urgențe care trebuie gestionate, mai apar clienți noi, mai mutăm o locație. E clar, nu e o meserie plictisitoare 🙂

Ce vă inspiră când creați conceptul pentru o nuntă?
De obicei, ne inspiră chiar mirii, la prima întâlnire. Dacă ajungi să “citești” oamenii cu atenție, observi mici detalii care te ajută să le conturezi personalitatea și să îți dai seama ce li s-ar potrivi. În plus, ne ajută mult și brieful pe care aceștia îl completează. Alteori, un vin bun ajută la creativitate 🙂

Ce tendințe se remarcă în organizarea de nunți?
Anul acesta, trendul este Greenery, o nuanță de verde aprins, care simbolizează renașterea, noile începuturi și face trimitere către primăvară, când natura revine la viață. Conform celor de la Pantone, Greenery este o culoare care vorbește despre prospețime, despre nevoia de a explora, de a experimenta lucruri noi, de a reinventa.
Cu toate acestea, aș vrea să precizez că nu încurajăm mirii să meargă pe tendințe, dacă nu li se potrivesc. Ar trebui să își dea seama ce își doresc cu adevărat pentru nunta lor, nu ce spun tendințele. De aceea am și creat HOHA și le promitem mirilor “nunți sărite de pe fix!”, adică evenimente ieșite din tipar, din tendințe, unice.

Cât costă serviciile unui wedding planner? Ce buget trebuie să-și aloce mirii în acest scop?
Noi avem trei pachete de servicii care se pot combina după nevoile fiecărui cuplu. Le considerăm a fi decente, într-un raport preț-calitate corect pentru tot ce oferim.
Cred, însă, că întrebarea ar trebui să fie la ce sumă se ridică economia pe care o facem noi, prin discounturile și ideile creative în buget pe care le găsim pentru miri? Suntem foarte adaptabile și ne mulăm pe orice nevoi.

Ce le recomandati viitorilor miri (mai ales celor la prima nuntă ? Cam la ce să se aștepte cei care se încumetă să-și organizeze singuri totul?
Le recomandăm să prospecteze piața și să găsească un wedding planner cu care simt că au chimie.
E cea mai bună soluție atât din punct de vedere financiar, cât și al nervilor întinși la maxim 🙂

Cu cât timp în avans este de preferat să se înceapă organizarea unei nunți?
Termenul ideal ar fi cu un an înainte, pentru a putea alege cele mai bune servicii. Se știe că furnizorii buni și locațiile frumoase se contractează cel mai repede și îmi displace total când trebuie să le dau vești proaste mirilor care ne contactează prea târziu, adică vom trebui să facem unele compromisuri.

Cum faceți să aveți mereu „the big picture” în evenimentele pe care le organizați, fără a pierde atenția la detalii?
Avem noroc că suntem patru, fiecare are task-urile lui, cu deadline-uri foarte bine definite. Avem ședințe organizatorice periodice până la marele moment, în cadrul cărora fiecare prezintă un status pe lucrări. În săptămâna nunții, avem o întâlnire generală cu mirii, în care batem în cuie programul din ziua evenimentului, program pe care îl cunoaște fiecare furnizor în parte. În ziua cea mare, eu și Oana mai facem o ședință de la A la Z cu toți furnizorii, ca să ne asigurăm că fiecare implementează exact ce trebuie. Apoi, pe durata zilei, până la finalul nunții, suntem acolo, cu ochii în patru 

Ce gen de nunți vă place cel mai mult să organizati și cum ați descrie colaborarea perfectă cu mirii?
O să dau un răspuns clișeist, dar nu am de ales. Tot ce găsiți aici, la portofoliu, s-a făcut cu mult entuziasm și pasiune. După cum vedeți, nu facem doar nunți, ci și evenimente corporate. În business, cred că relația perfectă e una corectă de ambele părți, bazată pe respect și… omenie. Noi, ardelenii, punem preț pe acest ultim aspect și are greutate mare în business 🙂

Cum alegeți furnizorii de produse / servicii pentru nunțile pe care le organizați?
În funcție de stilul lor și dacă acesta se potrivește cu tematica pe care trebuie să o implementăm, de raportul preț-calitate, pachete de disponibilitate și de sentimentul că gândesc nunțile și evenimentele corporate ca noi. E important să colaborăm eficient, să știe să lucreze în echipă și să nu aibă problema de a avea două “șefe” 🙂

Care sunt cele mai mari satisfacții ale echipei HOHA? Dar cele mai dificile provocări?
În mod ciudat, nu sunt momentele în care mirii intră prima dată în sală sau când un client își vede angajații fericiți la petrecerea firmei. Nici măcar momentul în care vedem clienții încântați de conceptele pe care le propunem. Sigur, toate aceste momente sunt frumoase, însă avem unul cu adevărat special: cea mai mare satisfacție e când părinții mirilor, care de multe ori nu sunt de acord cu ideea de “wedding planner”, ne mulțumesc pentru tot și îi simțim cu adevărat fericiți. Acela e un moment special, pe care îl prețuim de fiecare dată.

Slabit
Machiajul.ro
advertisment
advertisment