autonom.ro
Rent a car - Autonom-
Autonom.ro

Cum sa te mobilizezi sa faci sport. Fara scuze, doar solutii.

Mobilizarea Homo kineticus

Cum specialistii sustin ca ne sta scris in gene sa ne miscam, ca mamifere complexe ce suntem, aproape ca se explica de la sine problemele de tot felul ce apar in lipsa miscarii. Alimentatia incorecta, sedentarismul, comoditatea sau universal-invocata lipsa a timpului sunt clasicele motive sau pretexte care ne scuza (si, totodata, ne si acuza) tendinta supraponderala si apatia de care multi ne facem vinovati. Dar cum nu ne-am propus sa aruncam cu piatra, ci sa gasim solutii concrete si viabile, va propunem sa gandim ca niste adevarati Homo kineticus si sa facem schimb de experienta, doar-doar o fi si sportul contagios. Iata ideile noastre:

1. Mai intai, renunta la clasicul “n-am timp”, indiferent de explicatii (munca, scoala, familie etc.). Mai bine fa un exercitiu de imaginatie gasind pentru fiecare pretext si o alternativa. De exemplu: “Seara lucrez pana tarziu si nu mai am vlaga. De aceea o sa ma trezesc mai devreme dimineata. Putina miscare la prima ora o sa ma energizeze”.

2. Pentru inceput, incearca sa faci miscare macar o data pe saptamana, timp de o ora – la sala, acasa, in parc sau oriunde iti convine.

3. Nu conteaza ce fel de sport faci, miscare sa fie: jogging, tenis, baschet, fotbal, aerobic, dans, inot. Daca preferi sporturile de echipa, un meci de orice e o ocazie perfecta sa-ti mai revezi prietenii si sa scapi de niste calorii. E alternativa perfecta la “partidele” de halbere. 🙂

4. Mergi cat mai mult pe jos. Poate ca dimineata, cand te grabesti sa semnezi condica, ar fi un sport extrem, dar o plimbare seara, mai ales in timpul verii, e preludiul perfect la un somn odihnitor.

5. Mai lasa liftul sa se odihneasca si foloseste, din cand in cand, scarile. O sa uiti de oboseala de indata ce te opresti din gafait, dar caloriile pierdute vor lasa locul unor gambe si fesieri mai supli si mai fermi.

6. Vrei sa faci miscare si sa te distrezi in acelasi timp? Fa aerobic, spinning sau inscrie-te la cursuri de dans. Sau macar dezlantuie-te pe ring cand iesi in club la sfarsit de saptamana. Te vei alege nu doar cu o porţie bunã de mişcare binefacatoare pentru intregul corp, dar te vei si simţi extraordinar de bine pentru cã dansul stimuleazã endorfina, asa-zisul hormon al fericirii.

7. Daca ti-ai promis ca te vei apuca de miscare de indata ce iti cumperi nu-stiu-ce aparat minune, mai bine pune-ti banii deoparte pentru altceva: in mai putin de o saptamana de cand isi face intrarea in casa va deveni un cuier perfect pentru haine. Pariu!

poza-sport-themallro

… si lista continua cu sugestiile voastre. La ce “trucuri” recurgeti pentru a va mobiliza sa faceti miscare?

Slabit
Machiajul.ro
advertisment
advertisment